Marketing

Przypinki, smycze i inne gadżety

Tematem niniejszego artykułu są gadżety reklamowe. Co to takiego? Otóż to całe mnóstwo różnych rzeczy, na których umieszczane są loga firm, hasła reklamowe czy jakieś inne firmowe napisy, dzięki czemu można skutecznie prowadzić akcje promocyjne. Przypinki reklamowe, napoje z logo, koszulki z napisami i całe mnóstwo jeszcze innych artykułów, które de facto skupiają w sobie dwie funkcje: promocyjną i użytkową.

Nie będzie chyba żadnym odkryciem, kiedy powiemy, że ludzie generalnie w zdecydowanej większości lubią otrzymywać wszelkiego rodzaju gratisy. Czemu nie? Wszak herbata z filiżanki, na której widnieją jakieś napisy reklamowe smakuje tak samo jak z tej, którą kupiliśmy w sklepie. Liczy się przecież gatunek herbaty. Na takie gratisy łakomi są przede wszystkim studenci, którym każdy zaoszczędzony grosz się przydaje.

Każdy producent wybranych gadżetów reklamowych, jak parasola, długopisu, przypinki czy innego produktu będącego nośnikiem reklamy mógłby nam rzeczowo przedstawić, na czym polega siła produkowanych przez niego rzeczy w reklamie.

Na koniec warto jeszcze uzmysłowić przeciętnemu Kowalskiemu, w jaki sposób powstaje każdy komunikat reklamowy. Otóż, konstruuje się go wg schematu AIDA. Co to w ogóle znaczy? To jest po prostu skrót od czterech angielskich słów: attention, interest, desire oraz action i trzeba przyznać, że przypinki reklamowe czy inne gadżety doskonale się do tego zadania nadają.

Rozwijając powyższe składowe reklamy, po pierwsze, reklama ma zwrócić uwagę potencjalnego klienta na dany produkt. Po drugie, ma go nim zainteresować. Po trzecie, ma wzbudzić w kliencie pragnienie posiadana danego artykułu. I po czwarte, ma sprawić, żeby klient po prostu kupił ową rzecz. I to w zasadzie wszystko.