Istota marketingu
Pojęcie marketing już samo w sobie jest bardzo ciekawe i intrygujące. Często je słyszymy i zaczyna ono budzić coraz bardziej negatywne emocje. Czym tak na prawdę jest marketing? Chociaż istnieje dosyć sporo definicji marketingu to generalnie można opisać to zjawisko w następujący sposób: marketing stanowi proces społeczny, w którym jednostki oraz grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez wytwarzanie, oferowanie i luźną wymianę towarów czy usług.
Brzmi to dosyć skomplikowanie, ale tak naprawdę główny zamysł można skondensować do stwierdzenia, że należy zaspokajać potrzeby, by osiągnąć zysk. Marketing to wcale nie kombinacja trików i nieszczerych zagrań, ale doskonale dobrana taktyka, która wynika z dobrze przemyślanej strategii. Strategia marketingowa powstaje w oparciu o dostosowywanie się do określonych odbiorców (nabywców). Opracowanie strategii bazuje na wiedzy, badaniach i spełnianiu realiów rynkowych. Podstawową zasadą marketingu jest orientacja na nabywców, badanie potencjalnych odbiorców. To właśnie do nich skierowana są kampanie reklamowe. Co rozumiemy przez pojęcie „kampanie reklamowe”? „Jest to nic innego jak zespół działań marketingowych, których celem jest osiągniecie celu marketingowego reklamodawcy.” – wyjaśnia specjalista do spraw reklamy z agencji w Krakowa.
Kampanie reklamowe przekazywane są przez media masowe. Wcale nie trzeba włożyć dużo wysiłku, by kampanie reklamowe odnosiły duże sukcesy. Najważniejszy jest oryginalny pomysł. Inwestując w kampanie reklamowe można bardzo dużo zyskać. Media społecznościowe są obecnie najlepszym nośnikiem do tego typu działań. Marketing wciąż się rozwija i znajduje coraz ciekawsze rozwiązania na sprzedanie produktów, warto więc mieć oczy szeroko otwarte.