Marketing

Katalogi a pozycjonowanie

Posiadanie strony internetowej już dawno przestało być gwarantem skutecznej reklamy. W świecie, w którym toniemy niemal w różnego rodzaju stronach, sam fakt jej posiadania nie jest wystarczający. Strona musi bowiem być widoczna. Inaczej zginie, wtopi się w tło, a odwiedziny jej będą rzadkie i często przypadkowe.

Strona musi mieć zewnętrzne źródła swojej reklamy. A w tym najlepiej sprawdzają się katalogi firm. Jednak czy wszystkie? No jak się okazuje, właśnie, nie. Lista katalogów stron zawiera dzisiaj zarówno dobre, mocne katalogi firm, jak i te, które straciły na swojej wartości. I dlatego właśnie samodzielne dodawanie stron do katalogów może zakończyć się porażką. Bo, co prawda strona może w danym katalogu figurować, ale sam katalog może nie być popularny, a nawet może być uznany za rodzaj spamu przez wyszukiwarkę. W efekcie obecność na danym katalogu to tylko strata czasu.

Skąd więc można wiedzieć, który katalog jest dobry? Na to pytanie odpowiedź na pewno znają specjaliści SEO. I to do nich warto zgłosić się, jeżeli chce się wypromować swoją stronę. Firma zajmująca się pozycjonowaniem zna wszystkie mocne katalogi stron. Wie doskonale, na jakich zasadach one działają. I potrafi stronę tak w nich zareklamować, że liczba odwiedzin strony firmy będzie systematycznie wysoka.

Świat internetowe reklamy pełen jest różnych zawirowań. Jeśli więc ktoś marzy o dobrej reklamie, powinien zlecić ją fachowcom. Tylko to daje gwarancje dobrze zainwestowanych środków. A w reklamie o to przecież chodzi – ma być dźwignią, ma pomagać firmie piąć się i odnosić kolejne sukcesy w branży, pomimo konkurencji.